@article { author = {rezaee, fatemeh and zeidabadi, rasool and Jourabloo, samira}, title = {The Effect of augmented feedback to successful and unsuccessful trials depends on the type of focus of attention}, journal = {Motor Behavior}, volume = {7}, number = {20}, pages = {127-146}, year = {2015}, publisher = {Sport Sciences Research Institute}, issn = {2538-273X}, eissn = {2538-5593}, doi = {}, abstract = {The aim of this study was investigating the role of feedback to successful and unsuccessful trials in focus of internal and external attention on performance and learning long badminton service. 44 female students were volunteered with a mean age of 16/1±./76 as sample for this study. After performing the test subjects were randomly divided into four experimental groups. All groups did during 6 acquisition phases according to the planning instructions long service badminton task. Before performing service group’s focus of internal attention repeated through self-talk “the pull back” phrase and group’s focus of external attention, “target” word. The subjects received knowledge of performance feedback after every 3 trails tailored to with their groups, after successful or unsuccessful trials. 48 hours after the acquisition phase was performed retention and transfer tests. Data were analyzed using Factorial Repeated Measures ANOVA in the acquisition phase and two-way analysis of variance (p≤ 0.05) in the retention and transfer tests. The results showed that the progression was significant during the acquisition phase, the interaction effect the focus of attention with the type of feedback both the acquisition phase and retention and transfer tests. So that, in internal focus of attention condition, the group of feedback to unsuccessful trails and in the external focus of attention conditions, the group of feedback to successful trails had better learn. it is suggested that during the teaching motor skills and the use of feedback to successful and unsuccessful trails, the focus of attention is also to be considered.}, keywords = {Knowledge of performance feedback,Focus Of Attention,Instructional self-talk,Successful trail,Unsuccessful trail}, title_fa = {اثر بازخورد افزوده به کوشش‌های موفق و ناموفق به نوع کانون توجه بستگی دارد}, abstract_fa = {هدف از پژوهش حاضر، بررسی نقش بازخورد افزوده به کوشش‌های موفق و ناموفق در تعامل با کانون توجه بر اجرا و یادگیری سرویس بلند بدمینتون بود. 44 دانش‌آموز دختر مبتدی با میانگین سنی 76/0±1/16 سال برای اجرای پژوهش داوطلب شدند. آزمودنی‌ها پس از اجرای پیش‌‌‌آزمون به‌صورت تصادفی به چهار گروه آزمایشی تقسیم شدند. گروه‌ها در طی 6 جلسۀ اکتساب، مطابق دستورالعمل برنامه‌ریزی‌شده به تمرین تکلیف سرویس بلند بدمینتون پرداختند. قبل از اجرای سرویس، گروه کانون توجه درونی از‌طریق خودگفتاری عبارت "کشش دست به عقب" و گروه کانون توجه بیرونی واژۀ "هدف" را با خود تکرار کردند. آزمودنی‌ها پس از هر 3 کوشش متناسب با گروه خود، پس از کوشش‌های موفق یا ناموفق، بازخورد آگاهی از اجرا دریافت ‌کردند. آزمون‌های یادداری و انتقال، 48 ساعت بعد از مرحلۀ اکتساب اجرا شد. برای تحلیل داده‌ها در مرحلۀ اکتساب از تحلیل واریانس عاملی با اندازه‌گیری مکرر و در آزمون‌های یادداری و انتقال از تحلیل واریانس دوطرفه (0.05≥P) استفاده شد. نتایج نشان داد که پیشرفت در مرحلۀ اکتساب، معنادار و اثر تعامل کانون توجه با نوع بازخورد هم در مرحلۀ اکتساب و هم در آزمون یادداری و انتقال معنادار بوده است؛ به‌طوری‌که در شرایط کانون توجه درونی، گروه بازخورد در کوشش‌های ناموفق و در شرایط کانون توجه بیرونی، گروه بازخورد در کوشش‌های موفق اجرا و یادگیری بهتری داشتند. پیشنهاد می‌شود که در زمان آموزش مهارت‌های حرکتی و استفاده از بازخورد به کوشش‌های موفق و ناموفق، نوع کانون توجه نیز در‌نظر گرفته شود.}, keywords_fa = {بازخورد آگاهی از اجرا,کانون توجه,خودگفتاری آموزشی,کوشش موفق,کوشش ناموفق}, url = {https://mbj.ssrc.ac.ir/article_472.html}, eprint = {https://mbj.ssrc.ac.ir/article_472_107f858b2a794ffdb5e12e54eb39d168.pdf} }