1) مالینا رابرت، بوچارد کلود. نمو، بالیدگی و فعالیت بدنی. مترجمان: بهرام عباس، خلجی حسن و همکاران: صابری کاخکی، لطفی حسینآبادی، سهرابی، چاپ اول. تهران: انتشارات امید دانش؛1381.
2) ارنهایم دانیل دی، سینکلر ویلیامز ای. حرکت درمانی: برنامهریزی ترمیمی برای کودکان مبتلا به خام حرکتی. مترجم: علیزاده حمید. چاپ دوم. تهران: انتشارات رشد؛ 1385.
|
3) اوبراین کارولین، هیس آلن. رشد حرکتی طبیعی و غیرطبیعی از نظریه به سوی عمل. مترجم: محمدینژاد محمد. چاپ اول. دانشگاه مازندران؛1381.
|
4) آزاد حسین. آسیبشناسی روانی. چاپ چهارم. تهران: انتشارات بعثت؛ 1376.
|
5) انجمن روانپزشکی آمریکا. طبقهبندی اختلالات روانی DSM-IV. مترجم: پورافکاری نصرتالله. چاپ دوم. تهران: انتشارات آزاده؛ .1374
|
6) Peens A, Pienaar A. The effect of gender and ethnic differences on the Success of intervention programmes for the motor Proficiency and self-concept of 7-9 year old dcd children. South African Journal for Research in Sport, Physical Education and Recreation. 2007; 29(1):113-28.
|
7) سلمان زهرا، شیخ محمود، سیفنراقی مریم. تأثیر تمرینات ادراکی حرکتی بر بهبود قابلیتهای حرکتی دانشآموزان با اختلال هماهنگی رشدی دوره ابتدایی شهر تهران. مجله رشد و یادگیری حرکتی ـ ورزشی. 1388؛ 2: 63-.47
|
8) دلشاد مریم. میزان شیوع اختلال هماهنگی رشدی در کودکان پایه دوم ابتدایی مدارس دولتی دخترانه منطقه یک تهران. پایاننامه کارشناسیارشد. تهران: دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی تهران؛ 1387.
|
9) شادمهر آزاده، هادیان محمدرضا. مقایسه اختلال حرکتی رشدی دانشآموزان ابتدایی در دو منطقه شهر تهران. تهران: دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی تهران. 1386؛ 2و3؛ صفحه 10-5
|
10) علیزاده حمید، زاهدیپور مهدی. کارکردهای اجرایی در کودکان با و بدون اختلال هماهنگی رشدی. تازههای علوم شناختی.1383؛ 3و4؛ صفحه 56-49
|
11) Schott N. Robert R. Throwing and catching in children with developmental coordination disorder (DCD). Journal of Sport & Exercise Psychology .7007; 29:125
|
12) Astill S. Can children with developmental coordination disorder adapt to task constraints when catching two-handed? Disability and Rehabilitation. 2007;29(1): 57 – 67 .
|
13) Hemmati S, Amiri N. Comparison of motor skills in children with developmental coordination disorder and normal peers. Iranian Rehabilitation Journal. 2008;6:5-9
|
14) Pauliina H, Krisi T. The gross motor skills in children with communication disorder before and after the training program. Department of Physical Education.1998;22:479–93.
|
15) کیهانی فاطمه. تأثیر یکدوره برنامه حرکتی منتخب بر مهارتهای حرکتی درشت کودکان اوتیسم. پایاننامه کارشناسیارشد. تهران: دانشکده تربیتبدنی و علوم ورزشی دانشگاه تهران؛ 1389.
|
16) پاینه وی گ، ایساکس لاری دی. رشد حرکتی انسان رویکردی در طول عمر. مترجمان: خلجی حسن، خواجوی داریوش. ویراست پنجم؛ چاپ سوم؛ ناشر. دانشگاه اراک؛1389 صفحه 45-140.
|
17) Goodway J D, Crow H, Ward P. Effect of motor skill instruction on fundamental motor skill development. Adapted Physical Activity Quarterly. 2003;(14):314-26.
|
18) Dane C, Anita E. The role of visual functions in persisting developmental coordination disorder (DCD) among 7-years-old children: A follow-up study". African Journal for Physical, Health Education, Recreation and Dance (AJPHERD). 2010; 16(2): 251-64.
|
19) Engelsman B C, Blank R, van der Kaay A C, Mosterd-van der Meijs R, Polatajko H J, Wilson P H, et al. Efficacy of interventions to improve motor performance in children with developmental coordination disorder: A combined systematic review and meta-analysis. Medicine and Child Neurology. 2012; 55(3):229-37.
|
20) Anuschka N. Neuromotor task training: Physiotherapy for children with developmental coordination disorder. Dissertation University of Groningen؛ Groningen ؛Netherlands 2007.
|
21) Chia-Liang T. The effectiveness of exercise intervention on inhibitory control in children with developmental coordination disorder: Using a visual spatial attention paradigm as a model. Research in Child: Care, Health and Development. 2009;32(6):613-8.
|
22) Aparo L, Nadja S. Influence of sport stacking on hand-eye coordination in children aged 7-11 European. Master in Health and Physical Activity, 2009.:1-92
|
23) Roshan S. The effects of a group exercises program on Primary school children age six to ten years diagnosed with developmental coordination disorder (DCD). University of Stellenbosch; Cape Town؛ 2009.
|
24) Dunford C. Goal orientated intervention for children with developmental coordination disorder. Physical and Occupational Therapy in Paediatrics. 2001;31(3):288-300.
|
25) کوثری سعید، کیهانی فاطمه، حمایتطلب رسول، عربعامری الهه. بررسی تأثیر یکسری فعالیتهای بدنی منتخب بر رشد مهارتهای حرکتی کودکان مبتلا به نارسایی توجه/ بیشفعالی ADHD و کودکان اتیسم AHF. مجله رشد و یادگیری حرکتی ـ ورزشی.1390؛ 10: 60-45.
|
26) ملانوروزی کیوان، خلجی حسن، شیخ محمود، اکبری حکیمه. تأثیر برنامه حرکتی منتخب بر رشد مهارتهای دستکاری کودکان 6-4 ساله. مجله رشد و یادگیری حرکتی ـ ورزشی. 1390؛ 7:21-5.
|
27) McKenzie T L, Rosengard P F, Marshall, S. J., Sallis, J. F. & Conway, T. The SPARK programs. San Diago State University Foundation; San Diago, United States. 2000.
|
28) McKenzie T L, Rosengard P F, Marshall, S. J., Sallis, J. F. & Conway, T. The SPARK programs. San Diago State University Foundation; San Diago, United States. 2000.
|
29) زارعزاده مهشید. هنجارسازی و تعیین روایی و پایایی آزمون رشد حرکتی اولریخ 2000 برای کودکان 3تا 11 ساله شهر تهران. رساله دکتری. تهران: دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه تهران؛ 1388.
|
30) Sugden D. Chambers M. Intervention in children with developmental coordination disorder: The role of parents and teachers. British Journal of Educational Psychology.2010;73: 545–561.
|