1) عمارتی فرشتهسادات، نمازیزاده مهدی، مختاری پونه، محمدیان فاطمه. تأثیر بازیهای دبستانی منتخب بر رشد ادراکی ـ حرکتی و رشد اجتماعی دختران 9ـ8 سال. پژوهش در علوم توانبخشی. 1390؛7(5): 73-661.
2) شوشتری شمیل سحر، عادل قهرمان منصوره، صدایی مهین. میزان وقوع و زمان نهفتگی پتانسیلهای عضلانی برانگیخته دهلیزی در افراد بینا و نابینای مادرزاد. شنواییسنجی. 1390؛1(20): 106-96.
|
3) نامنی محمدرضا، حیات روشنایی افسانه، میلانی فریده. تحول روانی، آموزش و توانبخشی نابینایان. چاپ اول. تهران: انتشارات سمت؛1381.
|
4) بنیهاشمی سیدعبدالله، غلامزاده صفارحسین. آموزش و پرورش کودکان استثنایی. چاپ پنجم. تهران: انتشارات دانشگاه پیام نور؛ 1388.
|
5) هالاهان دانیل، کافمن جیمز. مقدمهای بر آموزشهای ویژه. مترجم: جوادیان مجتبی. چاپ پنجم. مشهد انتشارات به نشر؛1378.
|
6) صادقینژاد مهسا، خلجی حسن، جلالی شهین. مقایسه مهارتهای حرکتی درشت و شرکت در فعالیتهای ورزشی کودکان با آسیب بینایی با کودکان بینای 7 تا 11 ساله. مجموعه مقالات ششمین همایش ملی دانشجویان تربیتبدنی و علوم ورزشی ایران (تهران) ؛25 و24 آذر 1390.
|
7) احمدپناه محمد. آسیب بینایی و فرآیند تحول کودکان از تولد تا 12 سالگی: یک مطالعه مروری. پژوهش در حیطه کودکان استثنایی. جلد 14ـ11. 1383؛4(4-1).
|
8) Houwen S, Hartman E, Visscher C. Physical activity and motor skills in children with and without visual impairments. Medicine and Science in Sport and Exercise. 2009; 41:103-9.
|
9) Houwen S, Visscher C, Lemmink K A M P, Hartman E. Motor skill performanc of school-age children with visual impairments. Developmental Medicine & Child Neurology. 2008;50: 139–45.
|
10) Hashemi M, Dehghani L, Saboonchi R, Roozbahani M. Effect of gymnastic gkills on motor capabilities of 7-10 age group girls with visually impaired. European Journal of Experimental Biology.2012;2(3):786-91.
|
11) Winich T P. Adapted physical education and sport. Human Kinetics, 2005 - Education - 573 pages ;205-19.
|
12) Liberman L J, Auren J, Byrne H O, Watt C A, et al. Health-related fitness of youths with visual impairments. Journal of Visual Impairment & Blindness. 2010; 104 ( 6) 349.
|
13) قاسمی کهریزکی غلامعلی، صالحی حمید، حیدری لیلا. تأثیر یک برنامه حرکات ریتمیک بر تواناییهای ادراکی ـ حرکتی کودکان کمتوان ذهنی آموزشپذیر. رشد و یادگیری حرکتی. 1391؛(9):92ـ75.
|
14) رافعی طلعت. بازی و حرکات ریتمیک: راهنمایی مربیان، درمانگان و خانواده. تهران . چاپ اول: انتشارات رشد؛ 1383.
|
15) حیدری لیلا، قاسمی کهریزکی غلامعلی، صالحی حمید. تأثیر یک برنامه حرکات ریتمیک بر توانایی های ادراکی – حرکتی کودکان کم توان ذهنی آموزشپذیر. پایاننامه کارشناسی ارشد. اصفهان: دانشگاه اصفهان؛1389.
|
16) Davarpanah Jazi Sh, Purrajabi F, Movahedi A, Jalali Sh. Effect of selected balance exercises on the dynamic balanc chil dren with visual impairments. Journal of Visual Impairment & Blindness. Publisher: American Foundation for the Blind Audience: Academic .2012; 106 (8) 466-74
|
17) رافعی طلعت، متقیمقدم حسن، تفضلی عبدالحسین. بررسی تأثیر حرکات ریتمیک بر رشد ادراکی حرکتی و سازگاری اجتماعی کودکان عقبمانده ذهنی. خلاصه مقالات دومین کنگره سراسری درمانهای غیردارویی در روانپزشکی. تهران: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ـ درمانی ایران؛1381.
|
18) رحمتی زهرا، اصلانخانی محمدعلی، فارسی علیرضا. تأثیر یک برنامه حرکتی ویژه بر تبحر حرکتی دانشآموزان کمبینای دبستانی. پایاننامه کارشناسی ارشد. تهران: دانشگاه شهید بهشتی؛1389.
|
19) Aki E, Atasavun S, Turan A, Kayihan H. Training motor skills of children with low vision. Percept Mot Skills. 2007;104(3 Pt 2):36-1328.
|
20) داوری فرزانه. تعیین روایی و پایایی و هنجاریابی حیطههای حرکتی درشت و ظریف آزمون غربالگری رشدی دنور 2 در کودکان 6ـ3 سال شهر اصفهان. رساله دکتری. تهران: دانشگاه تربیت معلم؛ 1388.
|
21) بادامی رخساره، نزاکتالحسینی مریم، رجبی فهیمه، جعفری منصوره. پایایی و روایی مجموعه آزمونهای ارزیابی حرکتی کودکان شهر اصفهان. اصفهان: طرح پژوهشی دانشگاه آزاد خوراسگان؛1392.
|
22) Reimer A M, Cox R F A , Nijhuis-Van der Sanden M W G, Boonstra F N .Improvement of fine motor skills in children with visual impairment, An explorative study. Research in Developmental Disabilities.2011;32:1924–33.
|
23) Wuang Y P, Wang C C, Huang M H, Su C Y. Treatment and perceptual – motor therapy on the sensorimotor performance in children with mild mental retardation. The American Journal of Occupational Therapy. 2009;63(4):45- 441.
|
24) Allahyari M. Effect of selective physical activity on perceptual-motor function of preschoolers in Kashan [MSc Thesis]. Tehran: Tarbiat Moalem University; 2002.
|
25) خلجی حسن، عماد مهشید. اثر برنامه حرکتی منتخب بر عملکرد ادراکی ـ حرکتی کودکان 6ـ4 سال. علوم حرکتی و ورزش. 1381؛(1):43ـ30.
|
26) Farahbod M, Dadkhah A . The empact of educational play of motor skill of children .Middle East Journal of Family Medieine. 2004; 6 (6).
|
27) احمدی براتی سعید، قائینی سعید، بهپور ناصر. بررسی سطح رشد قابلیتهای هماهنگی حرکتی کودکان با اختلالات بینایی. پایاننامه کارشناسی ارشد. سنندج: دانشگاه کردستان؛1391.
|
28) Platzer W S. Effect of perceptual motor training on gross motor skill and self – concept of yaung children .Am J Occup Ther. 1976;30(7):8-422.
|
29) Robinson L, Godwey J. Instructional climates in preschool children who are ate- risk. partI:Object – control skill development. Research quarterly for Exereise and Sport. 2009; 80(3):533-542.
|
30) Hatzitaki V, Zisi V, Kollias I, Kioumourtzoglou E. Perceptual motor contributions to static and dynamic balance control in children. Journal of Motor Behavior. 2002 Jun;34(2):161-70..
|
31) Ericsson I. Effects of increased physical activity and motor training on motor skills, Attention and learning. International Journal Of Sport Psychology .2011;42 (5): 461-479.
|
32) Kioumourtzoglou E ,Derri V, Mertzanidou O, Tzetzis G . Experience with perceptual and motor skill in rhythmic gymnastic .Percept Mot Skill.1997;84(3-2):72-1363.
|
33) Fotiadou E G, Neofotistou K H, Sidiropoulou M P, Tsimaras V K, Mandroukas A K, Angelopoulou N A .The effect of a rhythmic gymnastics program onthe dynamic balance ability of individuals with intellectual disability. Journal of Strength and Conditioning Research. 2009; 23:2102-6.
|
34) رهبانفرد حسن. تأثیر یک برنامه حرکتی ویژه بر تواناییهای ادراکی ـ حرکتی دانشآموزان پسر عقبمانده ذهنی آموزشپذیر 13 ساله شهر تهران. پایاننامه کارشناسی ارشد. تهران: دانشگاه تهران؛ 1377.
|
35) کردی محمدرضا. بررسی و مقایسه تواناییهای ادراکی ـ حرکتی و جسمانی دانشآموزان 9 و 10 ساله شمال و جنوب شهر تهران و مقایسه آنان با دانشآموزان هم سن آمریکایی. نشریه المپیک. 1379؛(15): 27ـ119.
|