1) Tse J, Strulovitch J, Tagalakis V, Meng L, Fombonne E. Social skills training for adolescents with Asperger syndrome and high-functioning autism. Journal of Autism and Developmental Disorders. 2007; 37(10): 1960-8.
2) Allen E K, Cowdery G E. The exceptional child: Inclusion in early childhood education; 2011. Wadsworth, Cengage Learning. 7th edition.
|
3) Ulrich D A, Burghardt A R, Lloyd M, Tiernan C, Hornyak J E. Physical activity benefits of learning to ride a two-wheel bicycle for children with down syndrome: A randomized trial. Physical Therapy. 2011; 91(10):1463-77.
|
4) Laugeson E A, Frankel F, Mogil C, Dillon A R. Parent-assisted social skills training to improve friendships in teens with autism spectrum disorders. Journal of Autism and Developmental Disorders. 2009; 39(4): 596-606.
|
5) Vickerstaff S, Heriot S, Wong M, Lopes A, Dossetor D. Intellectual ability، self-perceived social competence، and depressive symptomatology in children with high-functioning autistic spectrum disorders. Journal of Autism and Developmental Disorders. 2007; 37(9): 1647-64.
|
6) Verschuren O, Takken T. Aerobic capacity in children and adolescents with cerebral palsy. Research in Developmental Disabilities. 2010; 31(6):1352-7.
|
7) مقرنسی مهدی، کوشان محسن، گلستانه فرشته، سید احمدی محمد، کیوانلو فهیمه. تأثیر یک دوره تمرین ایروبیک بر سلامت روان زنان معتاد. مجلۀ دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی سبزوار.1390؛ 18(2) : 7ـ91.
|
8) هداوندخانی فاطمه، میرزمانی سیدمحمود. تأثیر فعالیتهای موسیقیایی بر حافظۀ کوتاهمدت دانشآموزان کمتوان ذهنی. مجلۀ پژوهش در حیطۀ کودکان کمتوان ذهنی. 1387؛ 8 (3) : 16ـ307.
|
9) Fragala-Pinkham M, O'Neil M E, Haley S M. Summative evaluation of a pilot aquatic exercise program for children with disabilities. Disability and Health Journal. 2010; 3(3): 162-70.
|
10) Shields N, Synnot A J, Barr M. Perceived barriers and facilitators to physical activity for children with disability: A systematic review. British Journal of Sports Medicine. 2012; 46(14): 989-97.
|
11) رخش بهار، کاوه سامی. مقایسۀ تعاملات اجتماعی دانشآموزان پسر ورزشکار و بازیکنان بازیهای رایانهای. مجلۀ آموزش تربیتبدنی. 1390؛ 12(2) : 30ـ26.
|
12) جناآبادی حسین. تأثیر آموزش مهارتهای اجتماعی بر کاهش اختلالات رفتاری دانشآموزان استثنائی پایۀ پنجم مدرسۀ مختلط کوثر زاهدان . فصلنامۀ روانشناسی افراد استثنائی. 1390؛ 1(2): 84-73.
|
13) قنبری هاشمآبادی بهرامعلی، سعادت معصومه. بررسی تأثیر حرکات ریتمیک یوگا بر تعاملات اجتماعی کودکان کمتوان ذهنی (پسر) مقطع ابتدایی شهر سنگان ـ خواف.مجلۀ مطالعات تربیتی و روانشناسی .1389؛ 11(1) : 88ـ171.
|
14) Oriel K N, George C L, Blatt P J. The impact of a community based exercise program in children and adolescents with disabilities: A pilot study. Physical Disabilities: Education and Related Services. 2008; 27: 5-20.
|
15) Wainer A L, Ingersoll B R. The use of innovative computer technology for teaching social communication to individuals with autism spectrum disorders. Research in Autism Spectrum Disorders. 2011; 5(1): 96-107.
|
16) علیاکبری دهکردی مهناز، دادخواه اصغر، مهردادفر فریبا، محتشمی طیبه، کردستانی داوود. بررسی اثربخشی روانی دوساهو بر تعامل اجتماعی و مؤلفههای آن در کودکان فلج مغزی. مجلۀ کودکان کمتوان ذهنی. 1390؛ 11(3): 53ـ245.
|
17) Perez-Pereira M, Conti-Ramsden G. Language development and social interaction in blind children. Psychology Press. 2013;2(3): 43-58.
|
18) Chu C H, Pan C Y. The effect of peer-and sibling-assisted aquatic program on interaction behaviors and aquatic skills of children with autism spectrum disorders and their peers/siblings. Research in Autism Spectrum Disorders. 2012; 6(3): 1211-23.
|
19) لاریجانی زرینالسادات، رازقی نرگس. بررسی کاربرد هنرهای نمایشی در تعاملات اجتماعی دانشآموزان کمتوان ذهنی. مجلۀپژوهش در حیطۀ کودکان کمتوان ذهنی. 1386؛ 8 (15) : 52ـ43.
|
20) Womack S A, Marchant M, Borders D. Literature-based social skills instruction: A strategy for students with learning disabilities. Intervention in School and Clinic. 2011; 46(3): 157-164.
|
21) Harada C M, Siperstein G N, Parker R C, Lenox D. Promoting social inclusion for people with intellectual disabilities through sport: Special olympics international, global sport initiatives and strategies. Sport in Society. 2011; 14(9): 1131-48.
|
22) Pan C Y. Effects of water exercise swimming program on aquatic skills and social behaviors in children with autism spectrum disorders. Autism. 2010; 14(1): 9-28.
|
23) Galway T M, Metsala J L. Social cognition and its relation to psychosocial adjustment in children with nonverbal learning disabilities. Journal of Learning Disabilities. 2011; 44(1): 33-49.
|
24) Scherzer A L, Chhagan M, Kauchali S, Susser E. Global perspective on early diagnosis and intervention for children with developmental delays and disabilities. Developmental Medicine & Child Neurology. 2012; 54(12): 1079-84.
|
25) کارگر زهرا، یزدی سیده منور. مقایسۀ تعاملات اجتماعی و اختلالهای رفتاری دانشآموزان کمتوان ذهنی ورزشکار و غیرورزشکار شهر تهران. فصلنامه کودکان استثنائی. 1381 ؛ 32-423.
|
26) Case-Smith J. Systematic review of interventions to promote social–emotional development in young children with or at risk for disability. The American Journal of Occupational Therapy. 2013; 67(4): 395-404.
|
27) Lang R, Koegel L K, Ashbaugh K, Regester A, Ence W, Smith W. Physical exercise and individuals with autism spectrum disorders: A systematic review. Research in Autism Spectrum Disorders. 2010; 4(4): 565-76.
|
28) Zastrow C. Brooks/Cole Empowerment Series: Introduction to Social Work and Social Welfare. 2013; 11th edition. Brooks/cole cengage learning.
|